phpMyVisites : Een open source applicatie voor het bijhouden van webstatistieken ontworpen in PHP/MYSQL en verspreid onder de GNU GPL licentie. Statistics

Afrika 2006

Dag 19: Okavangodelta - Maun

donderdag 6 juli 2006

Gamewalk
(serie van 4 foto's: klik op foto om te bekijken)
Om 5:40u. ging de wekker, zodat we nog even de tijd hadden om voor het ontbijt met Peter naar de sterren te kijken. Om kwart voor zeven vertrokken we voor een wandeling over het eiland waarop we kampeerden. Onderweg zagen we onder andere baobab-bomen, een giraffe en zebra's. Om ongeveer half negen waren we terug bij onze tenten die we vervolgens afbraken en in de mokoro's legden. Een laatste tocht van zo'n 2 uur bracht ons terug naar de open truck die ons in anderhalf uur terugbracht naar de camping waar we ook sliepen vlak voordat we de delta introkken. Daar wachtte ons een weliswaar koude, maar toch zeer welkome douche.

Vlucht over de delta
(serie van 5 foto's: klik op foto om te bekijken)
Na een paar uurtjes rust, waarin we Harm, die jarig was, een cadeautje gaven, vertrokken we naar het vliegveld van Maun, waar we samen met Gerda en Paul (en naar later bleek ook gids Peter) een rondvlucht van ongeveer 50 minuten maakten over de Okavangodelta. Vanuit het zespersoonsvliegtuigje (inclusief piloot) hadden we een mooi overzicht over de delta en zagen we onder andere zebra's, giraffen, waterbuffels, bokjes, een kolonie van ongeveer 40 olifanten, nijlpaarden en diverse vogels. Ook kregen we een goed beeld van het stadje Maun, dat naast een vliegveldje vooral bestaat uit veel losse huisjes en hutjes die schijnbaar willekeurig zijn neergezet.

Na terugkeer op de camping speelden we nog wat rondes "De Grote Dalmuti" en vervolgens gingen we eten in de campingbar. Onder het genot van een appelcider en een biertje aten we daar het eten waarvan we al een tijdje tegen elkaar zeide dat we dat bij terugkomst in Nederland wel wilden eten: lasagne. Deze lasagne, die onder anderen linzen en kikkererwten bevatte, werd vergezeld door een salade, gebakken aardappels en brood. Als toetje was er chocoladetaart (met kaarsjes, voor Harm).

Na nog wat gedronken te hebben gingen we rond half tien slapen.

Schema

Reispagina
van Djoser

Africa Travel Co
(voert reizen Djoser uit)

Wikipedia

Botswana
Zambia

Over...

Ralph en Hanneke reisden van 18 juni t/m 10 juli 2006 door Zuid-Afrika, Namibië, Botswana en Zambia. Op deze website staat hun reisverslag, vergezeld door foto's. Alle teksten en foto's op deze pagina zijn eigendom van Ralph en Hanneke. Wil je ze gebruiken, vraag dat dan even...

Contact met ons opnemen kan via dit formulier.

Hanneke en Ralph op de Tafelberg.